전문가 방한 특별 강좌 안내

전문가 방한 특별 강좌 안내

안녕하세요?

 

저희 DMK에서 정기적으로 국제 컨퍼런스를 개최하는 바, 마케팅 및 AI 분야의 전문가들이 계속 방한을 하여 저희 행사에서 발표를 하고 있습니다.

저희 행사에서의 발표는 40분 밖에 되지 않아서, 추가 워크샵을 요청하는 경우가 있습니다. 또한 미래에 발표자로 협의 중인 분이 미리 워크샵을 열고자 하는 경우가 있습니다.

기업 교육을 담당하고 계시고 또 아래 코스가 자사에 도움이 된다면, 저희에게 연락을 주십시요.

02- 573 -5003 혹은 이메일은 김영철 이사 <ian.kim@digitalmarketingkorea.com>

아래 과목은 국내에서 별도 세미나를 진행할 예정이며, 귀사를 위한 단독 워크샵 프로그램으로도 진행하도록 하겠습니다.

감사합니다.

 

1. 중국 디지털 마케팅 : Ashley Dudarenok

(최고 수준의 중국 디지털 마케팅 전문가, 마케팅 관련 다수의 저자) 

 – China Digital Marketing Master Courser ( 1 day program) 

  1. Modern Chinese Consumers and Digital Trends in 2019 
  1. WeChat: Mastering China’s Most Powerful Social Media 
  1. Weibo: Winning with Content & Relevance 
  1. Emerging Platforms: Marketing on Douyin, RED, Toutiao, Bilibili and Zhihu
  2. Campaigns: How to Run Effective SMM Campaign
  1. Chinese Key Opinion Leaders: Getting Results with KOLs
  1. CRM: How to Build an Effective Social CRM for China
  1. New Retail: How Chinese Tech Giants are Changing Global Commerce

 

2. 모바일 컨텐츠 & 글로벌 크리에이티브 전문가, Guan Hin Tay

(2019년 CMS 행사의 최고 인기 Speaker)

 

‘Vertical Content Ads (버티컬 광고)’ 부트 캠프 ( 1 day program) 

아래는 하루 짜리 프로그램 사례입니다.

COURSE OUTLINE
08 30 Registration
09 00 Session 1: Get Creative with Vertical Storytelling

·        16:9 vs 9:16 – Where does your eye look?

·        Tell thumb-stopping stories.

·        Define Target audience, simple 10 word message or theme.

·        Create insightful powerful ideas that resonate.

·        Learn to be relevant, authentic and purposeful

·        Design flow and structure that works only for mobile.

 

Session 2: Basic principles of Vertical Storytelling

·        Split- Screen.

·        Keep it short and simple.

·        Play with type/emojis/icons/copywriting.

·        Keep revealing.

·        Frame your shot.

·        Find your visual style.

·        Up close and personal.

·        Clear call of action.

 

10 30 Morning tea break
1045  

Session 3: How to use Facebook Creative Hub

·        Learn Inspiring Award Winning case studies

·        Hear from Vertical film Storytellers.

·        How to utilize different formats like:

·        Stories, Collection, 360 Video, Slideshow, Carousel or just a vertical image.

 

12 30  

Lunch

 

 

13 30

 

Session 4: Create Instagram stories that works.

·        Learn from inspiring Instagram stories that tease, highlight and demonstrate.

·        Stories and Feed, the powerful combination.

·        Keep playing with-

·        Swipe Up

·        Profile Photo

·        15 secs

·        Split Screens

·        Emoji-fy

·        Pause

·        Progression Bar

 

15 30  

Afternoon tea break

 

15 45 Session 5: Share your stories

·        Brainstorm in groups to work on a real-live project.

·        Create your first video using Adobe Spark or other software. E.g. Offeo

·        Think of story template.

·        Define your brand assets/icons.

·        Experiment with different video format.

·        Emotion without any sound.

·        State brand’s role and product offering.

·        What’s so uniquely Vertical Storytelling.

·        What’s one thing consumers will never expect.

·        Present to group your brand story.
 

Session 6: Conclusion

·        Final creative tips on optimizing content

·        Write your own Vertical Storytelling action plans for your brand or organization

·        Share your future journey and next steps.

·        Keep in touch to share progress to same group – Accountable.

 

17 00  

End of MasterClass